maanantai 31. joulukuuta 2012

Uudenvuodenaatto ja 112. päiväni



Hello!


Ulkona on lämmin kuin helvetissä. Mä nautin tästä enkä malta olla sisällä hetkeäkään. Tämä on jo ainakin kymmenes päivä kun lämpömittarin elohopea nousee +40 asteeseen. Mahtavaa! Mä alan olemaan jo aika haka tämän lämmön taltuttamisessa ja käsittelyssä. Tai ekspertti nauttimaan siitä! Kerkesin jo eilen kauhistelemaan ensi viikon +27 astetta. Miten mä tarkenen? Kaikki päivät makaan takapihalla ja näytän aivan tomaatilta. En malta pysyä pois auringosta, haalin sitä itselleni. Haluan omistaa sen kokonaan.


Tää ei liity aiheeseen millään, mut kuitenkin täs on mun kotikatu ylhäätä kuvattuna.
Kotikatu alhaalta.



Eilen illalla lähdin lenkille 8 aikaan illalla ja lämpömittarissa komisteli edelleen numero 31. Hiki virtasi, mutta mä nautin siitä. Kuvittelen polttavani tuplamäärän kaloreita, koska hikeä virtaa saman verran kuin vettä suihkusta. Jokainen askel tuntuu kevyemmältä kuin edellinen ja jokainen askel saa mun juoksutahdin tuntumaan entistä nopeammalta. Koettelen itseäni ja juoksen verenmaku suussa. Hymyilen salaa sisälläni. Nautin siitä, että mun jalat särkee, polvet kolottaa ja mulla on kuolettava jano. Juoksen pubin ohi. Mulle vislataan ja huudetaan. Saan mielihyvää miettiessäni, että nuo ihmiset pubissa saavat lisää kaloreita ja entistä suuremman kaljamahan juodessaan siideriään, oluttaan tai drinkkiään ja samaan aikaan minä menetän niitä.

Herään aamulla 12 tunnin yöunien jälkeen. Joka paikkaan kolottaa, koska tuuletin on jäänyt yöksi päälle. Katson ikkunasta ulos ja hymyilen. Ei taaskaan pilven pilveä. Menen suihkuun ja ihailen peilistä rusketusrajojani. Tämä on kolmas kerta eläissäni kun olen oikeasti ruskea. Näin ruskea en ole ollut koskaan. Tunnen ylpeyttä. Lähden kaupungille shoppailemaan. Katselen kaupungilla ympärilleni. En ole koskaan nähnyt näin tällääntyviä ihmisiä missään. Miksi nuo ihmiset peittävät naamansa meikillä 40 asteen helteelläkin? Miksi heillä on parhaat päällä shoppaillessa? Vilkaisen itseäni näyteikkunasta. Näytän aivan itseltäni, mietin. Minulla on märät hiukset nutturalla, toppi ja shortsit päällä, aurinkolasit päälaella, flipflopit jalassa eikä meikin meikkiä naamassa. Pitäisikö mun hävetä? En tiedä, mutta en häpeä kuitenkaan.  Mielessäni mietin miten nuo meikeillä peitetyt kasvot eivät saa päivetystä, mutta minun saavat! Sitä paitsi, auringon heijastuessa noihin meikattuihin kasvoihin ja paljastaen sen meikkikerroksen, TE näytätte typeriltä, en minä.


Pari tuntia myöhemmin saavun kotiin ilman ostoksia. Ilman vaateostoksia. Mulla on mukana vain ruokaa, siideriä ja shampanjaa. Saan melkein slaagin, koska huomaan että taaskaan ketään ei ole nähnyt vaivaa kotimme siisteyden ylläpitämiseksi. Ketään paitsi minä. Pidän kuitenkin suuni kiinni ja hymyilen. En anna minkään tai kenenkään pilata mun uudenvuodenaattoa. Avaan shampanjapullon, menen takapihalla ja nautin auringosta shampanjan kera. Mä niin nautin tästä, mun elämästä!




HYVÄÄ UUTTA VUOTTA! <3 GOTT NYTT ÅR! <3 HAPPY NEW YEAR! <3




-K-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti