lauantai 22. joulukuuta 2012

Iloa, surua ja kyyneleitä




Tajusin juuri, että mä olen ollut nyt yli 3 kuukautta täällä! Se kuulostaa kauhean pitkältä ajalta... Mutta tuntuu etten mä ole nähnyt vielä juuri mitään! Tuntuu siltä kun olisin vasta tullut tänne, mutta silti mun sydän on niiiiiin Australian omaa! Ajatuskin siitä, että joskus täältä pitää lähteä pois saa kylmän hien virtaamaan, sydämen tykyttämään lujempaa ja kyyneleet silmiin. This is my home now!!!



Mä en nyt jaksa kovin tarkkaan kertoa mun synttäreistä täällä. Tai oikeastaan ei ole mitään kovin kiinnostavaa kerrottavaa. Oltiin Cantonissa koko ilta, syötiin ja juotiin. Humalluttiin. Pidettiin hauskaa! Vaikkakin olen kiitollinen siitä, että saan sieltä aina kaiken ilmaiseksi niin pakko sanoa, että sitä ruokaa maistaessani ensimmäisenä mietin, kuka on kehitellyt ruokalistan?! Saatan olla kamala ihminen, mutta se ruoka ei maistunut miltään. Esillepano oli kyllä todella hieno ja näyttävä. Se ei aina riitä. Siitä ruoasta olisi saanut taivaallista, jos sen olisi valmistanut eri tavalla. Esim. kyseisen paikan arancinit... Tiedän, tämä on ihan huono esimerkki, mutta kuitenkin. Vaikka sen herkullisen rapean kuoren uittaisi suolassa, se ei pelastaisi sitä mautonta sisältöä. Niiden valmistus oli mennyt metsään jo taikinaa valmistaessa. En mä tiedä valmistaako ne ne silmät kiinni suoraan jonkun ohjeen mukaan, maistamatta miltä se maistuu. En mä keksi muutakaan selitystä sille mauttomuuden määrälle. En mä nyt tietenkään voinut Tonylle sanoa, että se ruoka oli ihan hanurista, koska se on mun kämppis. Se on myös kyseisen ravintolan manageri ja sillä taatusti on mahdollisuus vaikuttaa ruokalistaan. Etenkin makuihin!!! Kiitos, olen puhunut, nyt voin lopettaa tämän kokki saarnauksen.




Eilen työpäivän päätteeksi jäin mun työkavereiden kanssa meidän työpaikalle istumaan iltaa. Mulla oli niin hauskaa niiden kanssa!!! Kaikki haukkui meidän keittiöpäällikön lyttyyn. Kaikki inhoaa sitä, kukaan ei tykkää siitä. Ne sanoi mulle, että kaikki huomaa sen, että se on mulle ihan pehmo. Erilainen kuin muille. Mä tiedän sen olevan totta, joten enhän mä voinut sitä kiistää. Se kuulemma lähettelee jotain pervoja viestejä meidän yhdelle tarjoilijalle ja silti se aina puhuu mulle paskaa juurikin tästä kyseisestä tarjoilija tytöstä. En mä kyllä sitä voinut niille kertoa...

Tänään meillä olisi työpaikan juhlat, meidän työpaikan kattoterassille, pooleineen ja grilleineen. Tiedän, olen tylsä ja tyhmä, mutta mä en vaan oikeasti jaksa mennä sinne. Mä en jaksa olla joka päivä kännissä ja krapulassa. Eilenkin mun piti juoda vaan yksi, mutta aina ennen kun mun lasi oli edes tyhjä, oli Peter jo täyttänyt sen uudestaan. Loppujen lopuksi olin kotona ennen 4 aamuyöllä. Se siitä yhdestä.




Miksi se on aina niin, että siellä missä mä olen, on taatusti draamaa? Mä en enää pysy itsekään kärryillä mitä tässä huushollissa tapahtuu. Tonyn ja Haydenin välillä on ollut koko ajan jotain kränää. Haydenin pitikin kuulemma mennä vaan Jouluksi Brisbaneen ja tulla viikon päästä takaisin, mutta nyt Tony savusti just Haydenin ulos meiltä, sen omasta kotoa. Käsittämätöntä! Hayden ei kuulemma saa tulla tänne enää viikon Birsbanessa olon jälkeen. Heräsin aamulla ja Hayden oli pakannut kaikki tavaransa ja lähtenyt. Sanaakaan mulle sanomatta. Mä luulin, että me nähtäisiin vielä kun se tulee takaisin. Mä luulin, että tämä oli mun koti, mutta todellisuudessa mulla ei ole mitään käsitystä mitä täällä tapahtuu... Mä haluisin vaan mennä ajassa taaksepäin, että voisin herätä aikaisemmin ja jotta voisin halata Haydenia, toivottaa sille hyvää joulua ja sanoa sille heippa. Mä olen suorastaan tyrmistynyt koko jutusta. Tyrmistynyt myös siitä, että Anneli tiesi tämän kaiken ennen mua vaikka MÄ asun täällä... Epäreilua! Hayden ei ole ollut vielä päivääkään poissa ja mulla on sitä ikävä jo nyt! Mä oon ihan masentunut koko jutusta. Äsken menin Haydenin sänkyyn makaamaan ja tirautin parit kyyneleet. Toivon, että me nähdään vielä kun se tulee takaisin.




Mua on kyllä jotenkin viime päivinä alkanut ahdistamaan koko Perth! Tosissaan. Mä haluan pois täältä. Ahdistaa, että mä olen vaan jumittunut tänne vaikka mulla on vielä niin paljon nähtävää muualla. Katsoessani kuvia itärannikolta, mä tulen kateudesta vihreäksi. Alkuperäisen suunnitelman mukaan mun pitäisi olla siellä vajaan viikon päästä. Vajaan viikon päästä löydän silti itseni yhä täältä.

Toisinaan mietin, miksi edes tulin Perthiin. Miksi? Myönnettäköön, en mä tänne olisi tullut ellen olisi tavannut Joshia Sydneyssä, ihastunut siihen ja tiennyt, että se asuu täällä. Mä kirjaimellisesti juoksin sen perässä. Ei mua haittaa. Mä tekisin sen koska vaan uudelleen! Voin sitten vanhana kiikkustuolissa miettiä miten juoksin nuorena flikkana ympäri Australiaa jonkun miehen perässä. Ei se mun mielestä kuulosta yhtään hassummalta, vaikka moni varmasti ajattelee, että mä vaan tuhlaan aikaani täällä. Mitä mä en miesten vuoksi tekisi? Niimpä!

Noh, sitten syy siihen, miksi mä olen täällä edelleen?  Josh tosiaan muutti takaisin Englantiin about 2-3vk sen jälkeen kun mä muutin Perthiin. Se ei ollut kertonut mulle, että sen visa umpeutuu... Mä olen jumittunut tänne siksi, koska nyt mä vuorostaan odotan milloin Josh tulee takaisin Australiaan. Mä olen odottanut, odottanut, odottanut, odottanut, odottanut ja odottanut. Aina se sanoo tulevansa "pian". Kun mä kysyn mikä on "pian"? Vastaus on, pian. Totuus ei ole niin karu miltä se kuulostaa. Josh ei itsekään tiennyt ennen torstaita milloin on "pian", koska se odotti toisen vuoden visaansa eikä tiennyt milloin se saa hyväksynnän.  

Yli 2 kuukauden "pianttelun" jälkeen voin onnellisena sanoa, että mun kannatti olla kärsivällinen ja odottaa. Nyt on koittanut se aika, kun "pian" on vihdoin saanut päivämäärän. Josh on tulossa takaisin uudeksi vuoksi tai heti uuden vuoden jälkeen, riippuen lennoista. Mä voisin alkaa itkemään onnesta! Viimein mun odotus palkitaan! Se joka sanoo, että mä en ole kärsivällinen ihminen, on väärässä. Mä en halua kuulla enää olevani kärsimätön. Seuraavaksi lähdenkin todennäköisesti juoksemaan itärannikolle Joshin perässä tai sitten parin viikon päästä haukun sen täällä pataluhaksi ja manaan itseäni siitä, että olen odottanut sitä täällä niin kauan ja se paljastuukin ihan paskaksi. Miten ikinä käykään, mä en kadu mitään tekemääni! Ilman niitä kaikkia tekoja mä en olisi se ihminen, joka mä olen nyt.



-K-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti