tiistai 25. joulukuuta 2012

Jouluaatto Australiassa





Ensinnäkin, Hyvää Joulua kaikille! <3


Mä olen yrittänyt repiä sitä joulumieltä keinolla millä hyvänsä. Aamulla tehtiin riisipuuroa ja väskynäsoppaa. Kummastakaan en kyllä oikein tykkää, mutta olihan niitä perinteen vuoksi pakko tehdä. Syödessä ei tullut kuin järkyttävä hiki, koska ulkona aurinko porotti täydeltä taivaalta ja lämpömittarin elohopea nousi +33 asteeseen. Siinä kuumuudessa lensikin puolet puurosta roskapönttöön.


Ällöt puurot ja sekametelisopat.


Puuron jälkeen alettiin väsäämään osia piparkakkutaloon, jonka jälkeen koristeltiin ne ja kasattiin linnaksi. Täytyy sanoa, että tulihan siitä aika lapsellisen näköinen, mutta me tehtiin se ja vielä ilman yhtäkään turhautumiskohtausta. Oikeastaan se oli hirveän kivaa. Anneli olisi halunnut tehdä pelkistetyn version piparkakkulinnasta, koska Anneli ei ollut koskaan aikaisemmin tehnyt piparkakkutaloa. Mä olin niin kunnianhimoinen, että en suostunut tekemään mitään pelkistettyjä versioita. Mä halusin sen kaikkein hienoimman ja valtavimman linnan! Tähän kului aikaa varmaan 4 tuntia kaiken kaikkiaan.


 
Osat koristeltuina...
Ja piparkakkulinna valmiina!
Tuo pienempi torni kylläkin kaatui just täl sekunnilla tohon pöydälle...
Ei ollut lujaa tekoa, ei!


Tein tänään ensimmäistä kertaa elämäni aikana itse, alusta asti paahtopaistia ja siitä tuli aikamoista herkkua vaikka itse sanonkin. Seuraavaksi kertomaani, te ETTE halua tietää! Avasin uunin, koska tarvitsin sieltä yhtä ritilää. Nostin pellit pois sieltä ja järkytyksekseni löysin niiden alta valehtelematta YLI 5cm pitkän TORAKAN! Elävän sellaisen. Mun oli pari kertaa suljettava silmäni ja avattava ne uudestaan, mutta siellä se edelleen toljotti mua. Aloin kiljua, heitin pellit takaisin uuniin ja paiskoin uuniluukun kiinni. Anneli ja Tony luuli, että mä poltin itseni. Väitän, että vaikka olisin polttanutkin, musta ei olisi lähtenyt niin kovaa huutoa kuin sen torakan havaittuani uunin sisällä. Uunissa. Mitä h*lvettiä se torakka UUNISSA teki? Mä en edes halua tietää miten se on sinne päätynyt. Paistoin mun ihanan paahtopaistinkin siellä ja meidän piparkakkutalon osat. Ei se ole millään voinut selvitä hengissä siitä piparkakkujen 250 asteen lämmöstä.


Meidän piti tänään tehdä joulutorttujakin. Löydettiin kaupasta "lehtitaikinaa", mutta ei se kyllä ole sellaista nähnytkään. Luumuhillosta paikalliset ei ole kuullutkaan, mutta mä nokkelana flikkana väänsin sellaista kuivatuista luumuista. Nyt ei jaksetakaan tehdä niitä, koska ollaan koko päivä vaan syöty, mutta ehkä huomenna ne jo maittaa. Heh. Glögiä on kuitenkin ihan PAKKO saada vielä tänään vaikka ulkona on vieläkin 11 aikaan illalla +24 astetta lämmintä.


Lisää fudgeja! Glögi porisee parhaillaan liedellä, namskis!



Todellisuudessa mikään näistä ei ole auttanut todellisen joulumielen saamista! Mulla on edelleen sellainen olo, että tämä on kuin mikä tahansa tavallinen päivä.  No okei pakko myöntää, että mulle tuli ihan hirveä ikävä kotiin äsken ennen kun aloin tätä kirjoittaa. Mä olen 13 264 km päässä sieltä, missä kaikkein mieluiten viettäisin tätä juhlaa. Tätä juhlaa, jota mä arvostan kaikista juhlista eniten ja joka on mulle kaikkein tärkein! Juttelin tänään mun perheen kanssa Skypessä, siellä mun siskot, Eve ja Anniina oli kuorossa toivottamassa mulle hyvät Joulut. Ihania! <3 Sain nähdä ihka oikean joulukuusen ja ihka oikeaa lunta. Miten mä oikeasti kaipaankaan Suomen Joulua. Mä olen muutenkin niin joulunlapsi, että välillä itsekin ihmettelen mitä mä täällä teen. Mutta niin kuin Eve ja Anniina mulle sanoi, tämä on vain yksi Joulu mun koko elämästä.




Meidän huomisen suunnitelmat muuttui, niin kuin suunnitelmat täällä aina muuttuu. Lämpöä on tosiaan luvattu huomiseksi huikeat +40 astetta. Tuppaa olemaan tämmöiselle suomalaiselle hiukan liikaa, mutta mä yritän olla valittamatta. Ollaan aamulla menossa Fremantleen (about 20min junamatkan päässä Perthistä) rannalle Annelin kämppiksen ja sen kavereiden kanssa. Sieltä mennään drinkeille johonkin ihanaan rantabaariin, jonka jälkeen mennään Annelin luokse. Scotty pyysi meidät sinne, hän kuulemma pitää huomenna Joulun BBQ partyt. Kivaa!



Rakastan teitä! xoxo

-K-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti