tiistai 30. huhtikuuta 2013

Let Her Go





Lähiaikoina on ollu ihan kamala ikävä kotiin. Mul on koko ajan vaan ihan kamala ikävä isii ja äitiä ja haluisin vaan hypätä niitten kaulaan ja saada lämpimiä haleja loputtomiin, viettää koti-iltaa isin ja äitin kanssa meijän kotisohvalla mussuttaen suomalaisia herkkuja. Mä en arvosta ja ikävöi mitään yhtä paljon ku koti-iltoja omassa kotona, Suomessa! Tää ei oo ollu sellasta normaalia ohi menevää satunnaista koti-ikävää, vaan lähinnä sellasta mikä on tuol takaraivossa niin vahvasti ettei se sieltä mihinkää lähde. Eikä sen tarviikaan. Oonhan mä ollu täällä maapallon toisella puolella yksinäni pian jo 8 kuukautta, aikamoinen muutos tällaselle isin ja äitin nurkissa viihtyvälle ihmiselle. Niin ikävä isii, äitiä, siskoja ja kaikkii ystäviä, normaalii arkea ja ihan kaikkee Suomesta. Koti on aina ollu maailman paras paikka, mut viimeistään täällä se on oikeen kunnolla iskostunu tonne takaraivoon. Mä haluaisin jo niin kovasti kotiin...



Viime päivät, viikot ja kuukaudet oon miettiny tosi paljon sitä, miten tää kokemus on "muuttanu" mua ihmisenä. Valtaosan ajasta tuntuu, ku olisin kadottanu itteni täällä ollessani. En halua myöntää sitä edes itelleni, koska mä haluan niin kovasti pärjätä täällä enkä haluu pettää itteäni jättämällä matkaa kesken ja palaamalla kotiin ennen aikojani. Pikku hiljaa oon kuitenkin pystyny myöntämään itelleni, et ei Australia välttämättä ookaan mua varten. Valtaosan ajasta mä oon ollu täällä tosi masentunu ja yksinäinen tavalla tai toisella ja elämä on ollu kaikkee muuta ku ruusuilla tanssimista, palmujen alla bailaamista. Tottakai niitä hyviäki kokemuksia on miljoona ja päivääkään en vaihtais enkä vois ikinä katua mitään täällä kokemaani vaikka tosi rankkaa on ollukin. Paljon oon myös tehny asioita, joiden takia en oo ylpee itestäni, suorastaan häpeän itteeni, mut niitäkään tekemisiä en antais pois. Kaikki ne kokemukset on tehny musta sen ihmisen ketä mä olen nyt ja musta on tullu niin paljon vahvempi ihminen ja oon kasvanu henkisesti ihan hirveesti. Jokainen päivä on ollu kokemisen arvoinen!



Ne miljoonat pettymykset, vastoinkäymiset ja muutaman kerran särjetty sydän on osa elämää ja kaikella on ihan varmasti joku tarkotus mun elämässä. Oon niinkin naiivi, et uskon johonki korkeempaan tahoon ja uskon, et loppu peleissä ihminen kuitenki valmistaa ite oman elämänsä... Taas palaan siihen, miten ylpee oon itestäni  lähdettyäni tänne. Jos en olis koskaan  lähteny matkaan, olisin edelleen se keskenkasvuinen kakara, ketä ei arvosta mitään tai ketään, ei tiedä maailman menosta yhtään mitään ja näkee kaikkialla vaan ja ainoastaan itsensä. Ei se maailma pyörikään vaan mun ympärillä. Onneksi. Ihminen ei muutu, se kasvaa.





-K-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti